Kategória: Nagyvilág
Utolsó módosítás: 2013-10-13
Hozzászólások: 0db

Az iskola, ahol nincsenek tantermek

Társadalmunkban elfogadott az a felfogás, hogy az iskola a tananyag elsajátításának helyszíne, ugyanakkor szinte mindenki egyetért azzal, hogy a diákokat elsősorban kreatív gondolkodásra, egyéniségük kifejezésére kellene ösztönözni. Nos, létezik néhány olyan iskola, ahol ez a kettő találkozik.

A tartalom a hirdetés alatt folytatódik

Artra 2015.10.12.

Közülük az egyik a svéd Vittra intézet iskolája, ahol tantermek és padok helyett színes, inspiráló, szükség szerint alakítható terekkel találkoznak a tanulók. A Rosan Bosch Stúdió által tervezett iskola az intézet vezetői szerint hatással van a gyermekek kreativitására, újszerű gondolkodásra serkenti őket, és általa könnyebben sajátíthatják el a diákok a tananyagot is.

A különleges formájú és szokatlan színű terek éppen ugyanolyan különös és színes bútorokat rejtenek. Noha az iskolában csak néhány különálló helyiség van, és a tanulás java egyetlen légtérben történik, mégis pontosan behatárolható, hol ér véget az egyik tér, és hol kezdődik a másik. Ugyanakkor ötletes megoldásokkal a terek alakíthatóak, függően attól, hogy éppen mire van szükség.

A színeket is segítségül hívták a tanulás könnyebbé tételéhez, ugyanis a nyugodt beszélgetések, az elmélyüléshez szükséges tevékenységek helyszínei zöld, illetve kék színeket kaptak, míg a komolyabb agymunkát igénylő elfoglaltságot piros, vagy élénk sárga közegben végzik a diákok.

Bár a Vittra intézet alapítói szerint kétséget kizáróan hatásos a különleges forma- és színvilág, és mi is bizakodóak vagyunk az irányt illetően, mindazonáltal úgy gondoljuk, döntse el ki-ki saját maga mennyire gondolja hatékonynak, szükségesnek, vagy épp hivalkodónak a tanterem nélküli iskolát.


Hozzászólások

A hozzászóláshoz bejelentkezés szükséges!
Ha még nem regisztráltál, akkor itt megteheted.
Vagy használd a facebook profilodat.

Még több cikk kategóriából